Jesteś tutaj: Home > Ludzie reklamy > Ciekawy zawód – tworzenie reklam

Ciekawy zawód – tworzenie reklam

Tworzenie reklam, które oglądamy na co dzień w telewizji lub gazecie wbrew pozorom nie jest wcale prostym zajęciem. Reklama musi być przede wszystkim skuteczna, a więc po jej obejrzeniu widz powinien zdecydować się na zakup danego produktu. Firmy zajmują się mierzeniem wpływu reklamy na decyzje konsumentów. Dlatego też bardzo ważne jest zaobserwowanie wzrostu sprzedaży przedsiębiorstwa po wyemitowaniu nowego spotu reklamowego. Tworzenie reklam odbywa się zazwyczaj przez wyspecjalizowane firmy, które świadczą usługi na rzecz firm produkcyjnych i usługowych. Specjaliści zapoznają się ze specyfika wyrobu, jego cechami, mocnymi oraz słabymi stronami. Ważne jest również poznanie całej branży, jej firmy konkurencyjnych oraz pozostałych produktów z danej gałęzi oferowanych do sprzedaży. Bardzo ważnym faktem jest także obejrzenie reklam firm konkurencyjnych oraz wcześniejszych spotów reklamowych danej firmy. Nowe wersje mogą nawiązywać do tych starczych lub jeżeli nie przynosiły one zaplanowanego rezultatu mogą zawierać zupełnie nowe elementy.

W przypadku tworzenia reklam bardzo ważna jest oryginalność oraz dobry pomysł. To co konsument zobaczy podczas kilkusekundowego filmiku lun usłyszy w radiu musi przyciągać uwagę. Po obejrzeniu lub wysłuchaniu kilku reklam ważne jest, aby nasza była zapamiętana. Nie jest obowiązkowe rozumienie reklamy, lecz zapamiętanie o jaki produkt oraz jaką markę chodzi. Taka informacja „zagnieżdża” się w głowie widza i sprawia, że produkt zaczyna być coraz bardziej kojarzony. Tworzeniem reklam zawodowo powinny zajmować się osoby kreatywne, które posiadają szereg różnorodnych pomysłów. Ich innowacyjne i niebanalne rozwiązania pozwolą na zrobienie naprawdę ciekawego spotu promocyjnego. Firmy reklamowe mogą zlecić najlepszym pracownikom samodzielne przygotowanie promocji produktu lub zastosować tak zwaną burze mózgów. Polega ona na wspólnej pracy wielu specjalistów, którzy podają najciekawsze pomysły dotyczące kampanii promocyjnej. Są to nie tylko sposoby jej przeprowadzenia, lecz także hasła reklamowe użyte w spotach lub na bilbordach, wygląd aktorów, sceny i obrazy jakie zostaną przedstawione. Obecnie branża ta jest na tyle rozwinięta, że bardzo trudno jest wymyślić coś niepowtarzalnego, coś co nie będzie kąpią reklamy sprzed kilku lat. Dlatego też wymagana jest duża kreatywność oraz zaangażowanie.

 

 

 

Napisz komentarz

Musisz się zalogować żeby móc komentować.