Jesteś tutaj: Home > Rodzaje reklam > Reklama telewizyjna i jej wpływ na nasze decyzje zakupowe

Reklama telewizyjna i jej wpływ na nasze decyzje zakupowe

Nasze decyzje dotyczące kupowanych produktów w dużej mierze są związane z informacjami jakie posiadamy o danym produkcie. Źródłem tych informacji jest nie tylko Internet, artykuły specjalistyczne, nasi znajomi, lecz również reklamy które możemy spotkać w telewizji, prasie oraz na bilbordach. Największy wpływ na nas posiadają spoty reklamowe emitowane w telewizji. Przedstawiają one w najlepszy sposób emocje, które w dużym stopniu determinują nasze zdanie o danym produkcie. Za pomocą krótkiej scenki może zostać nam przedstawiona szczęśliwa rodzina, w której źródłem dobrych relacji jest jedzenie codziennie pysznego jogurtu, lub zdrowy i uśmiechnięty maluch zawdzięczający swoją energię i wigor czekoladzie lub ciastom. Najbardziej oddziałują na nas kwestie związane z urodą oraz byciem zawsze szczęśliwym i uśmiechniętym. Obietnice oferowane w reklamie dotyczą zakupienia jedynie produktu, jego regularnego stosowania i cieszenia się samymi dobrymi rzeczami. Oglądając uśmiechnięte oraz szczęśliwe twarze, marzymy aby nasze życie wyglądało podobnie i bardzo często sugerujemy się właśnie wskazówkami występującymi w spocie reklamowym odnośnie poprawy naszej sytuacji.

Najbardziej podatne na działanie reklamy telewizyjnej są dzieci oraz młodzież. Jest to grupa osób, która nie posiada w sobie nieufności oraz dystansu do tego wszystkiego co dzieje się wokół. To na rodzicach leży odpowiedzialność związana z poinformowaniem dzieci, ze spot reklamowy przedstawia rzeczywistość jaką chcielibyśmy oglądać, a nie jaką osiągniemy po zakupie promowanego wyrobu. Bardzo często reklama czy to w telewizji czy to w prasie dostarcza nam informacji o produkcie. W konsekwencji nie staramy się zaczerpnąć wiadomości na temat jakości danego wyrobu i jego skuteczności u innego źródła, lecz polegamy jedyni na tym co usłyszymy od producenta. W takich sytuacjach informacje zawarte w reklamie wpływają bezpośrednio na nasze decyzje. Czasem wystarczy jedynie wzmianka o tym, ze pojawił się innowacyjny produkt na problemy z którymi aktualnie się borykamy, a wówczas jesteśmy w stanie od razu biec po zakup tego wyrobu.

 

 

Napisz komentarz

Musisz się zalogować żeby móc komentować.