Jesteś tutaj: Home > Rodzaje reklam > Reklamy produktów spożywczych

Reklamy produktów spożywczych

Reklamy produktów spożywczych są najczęściej emitowanymi reklamami w telewizji. Każdy rodzaj produktów posiada swój własny czas emisyjny. Oznacza to, że nie ma sensu reklamować o godzinie ósmej rano sprzętu komputerowego, gdyż osoby zainteresowane tą tematyką nie oglądają wówczas telewizji. Reklamy emitowane są w czasie największej oglądalności danej grupy konsumentów. Jedynie artykuły spożywcze charakteryzują się możliwością emisji reklam w dowolnym czasie i o dowolnej godzinie. Zazwyczaj nie są to godziny nocne, jednak w dzienne i to o dowolnej porze. Reklamy produktów spożywczych różnią się bardzo pod wieloma względami. Przede wszystkim wszystko zależy od rodzaju produktu. Niektóre bazują na pokazaniu zdrowej oraz szczęśliwej rodziny, która cieszy się pysznym produktem. Inne natomiast chcą zaakcentować docenienie walorów wyrobu przez profesjonalnych kucharzy stosujących ten produkt w swojej restauracji.

Reklamy produktów spożywczych w dużym stopniu oddziałują na nasze decyzje o wyborze konkretnej marki oraz producenta. Bardzo ważne jest tutaj przedstawienie produktu z dobrej strony. Jeżeli serek lub dżem wyda nam się pyszny podczas oglądania spotu reklamowego to wówczas mało kto będzie sobie w stanie odmówić zakupu takiego produktu. Zazwyczaj lubimy eksperymentować w naszej kuchni i szukać nowych smaków. Inspiracją odnośnie wyboru są właśnie reklamy. W dużej mierze wpływają one na podjęcie decyzji o jednorazowym zakupie danego produktu, jednak to czy będziemy korzystać z niego przez długi czas zależy od jego smaku. Jeżeli będzie nam odpowiadał to z pewnością zagości w naszych domach na dłużej. Nawet najlepiej opracowana reklama z zaangażowaniem cenionych przez nas gwiazd nie sprawi, że zdecydujemy się na regularne kupowanie produktu który nam po prostu nie smakuje. I to jest bardzo charakterystyczna cecha reklam dotyczących promocji artykułów spożywczych. Determinują one pojedyncze decyzje o zakupie, natomiast w znikomym stopniu wpływają na regularne zakupy. Artykuły spożywcze bardzo często promowane są przez znanych i cenionych kucharzy. Są oni zazwyczaj wykorzystywani do promocji przypraw kuchennych lub artykułów produkowanych przez spółdzielnie mleczarskie.

 

 

Napisz komentarz

Musisz się zalogować żeby móc komentować.